نامه ای برای سی سال بعد

سادات خانوم و آقا سیدش

نامه ای برای سی سال بعد

سادات خانوم و آقا سیدش

۳۱
مرداد ۹۴

در عجبم از مردمی که با یه استخاره دست به کاری میزنن و با یه عطسه دست از کار میکشن!

در اینکه ایرانیا جوّگیرن هیچ شکی نیس،ولی با خرافاتی بودنشون هیچ جوره کنار نمیام!

اصن تو آمار و ارقام نیستم ولی اخیرا دیگه همه حداقل لیسانسه رو دارن دیگه! مگه نه؟

خب با وجود تحصیلات آکادمیک زشته  آدم سمت خرافه و خرافه پرستی بره!

یادمه 5-6 ساله بودم که سرماخوردگی خیلی سختی گرفتم...با مامان رفته بودیم پیش

پزشک...یه مجتمع پزشکی بود و کلی بیمار

مؤدب و کوچولو موچولو نشسته بودم رو صندلی کنار مامانم که یهویی سرفه کردم

عطسه نه هااااااااااا ، سرفه!

تو همین حین یه خانوم باردار و یه پیرزن که احتمالا مادرش بود یا مادر شوهرش از جلو

ما رد شدن، پزشکش به خانومه گفته بود بره برای زایمان بستری بشه

یعنی دقیقا زمانیکه من سرفه کردم از جلومون رد شدن

عاقا دیدم پیرزنه یه نگاه از سر خشم حواله چشمام کرد و به مامانم گفت

دخترتون عطسه کرد؟ مامان گفت نه دخترم سرما خورده الانم سرفه کرد.

خلاصه خانومه رفت ولی من از این رفتارش بهت زده شدم

فرفر : مامان این خانومه چرا اینقد عصبانی بود؟

مامان فرفر : چون فک کرد تو عطسه کردی!

فرفر : یعنی عطسه کردن اینقد بده؟

مامان فرفر : نه مامان جون وقتی کسی عطسه میکنه کسی که میخواد یه کاری

انجام بده یه کمی صبر میکنه...اون خانومه میخواست نی نی بدنیا بیاره، میخواستن

اگه تو عطسه کردی یه ذره صبر کنن!

فرفر : یعنی اگه من عطسه کرده بودم نی نی بدنیا نمی اومد؟

بقیه مکالمم با مامان رو یادم نیس...شاید بعدش بازم حرف زدیم ولی من هنوز

به این جمله آخر فک میکردم که اگه من عطسه کرده بودم نی نی برای همیشه

تو شکم مامانش زندانی میشد

یا شایدم نوبتمون شده و رفتیم پیش پزشک و صحبتمون نیمه کاره مونده!

نمیدونم!!

واقعا اینجوریه؟!!

عطسه کردن ربطی به صبر کردن داره؟!!

 

یا اینکه همین چند وقت پیش واسه یکی از فامیلامون خواستگار اومده بود

و اونا استخاره کردن که جواب مثبت بدن یا منفی

ینی اصـــــــــــــــــــلاً و هیچ رقمه نمیتونم با این مسئله کنار بیام!!

کاری به مقدسات ندارم ولی آدم وقتی میخواد دست به کاری بزنه اول یه هدفی برای

خودش مشخص میکنه بعدش از همه جوانب به مسئله نگاه میکنه که این کاریکه

میخوام بکنم درسته یا غلط؟سبک سنگین میکنه بعدشم تصمیم نهایی رو میگیره

که انجام بده یا نه مرحله آخرم تلاش برای رسیدن به هدفه پس استخاره دیگه

مفهومی نداره!

که چی؟ مثلا اگه خوب اومد تو خوشبخت و موفق میشی و اگه بد اومد بدبخت

دو عالم میشی؟

بابا همه چی دست خود آدمه ...خدا به آدم عقل و فهم و درک و شعور داده

پس این کارا واسه چیه دیگه!!!

من یکی که به هیچوجه به این چیزا اعتقاد ندارم.

اما قسمت فاجعه و اسفبار گرفتن فال و دعا گرفتن از دعانویسه!

زنه با شوهرش تفاهم ندارن میره فال قهوه میگیره!

طرف بچش افتاده زندان میره دعا بگیره که مشکلش حل بشه!

دوست من با نامزدش مثه سگ و گربه همش در حال جنگ و جدال و قهر

و آشتی ان بعد میگه نمیدونم کی ما رو جادو کرده که نمیذاره با هم خوب

باشیم حالا میخوام برم دعای برطرف کردن سِحر و جادو بگیرم تا رابطمون

با هم خوب بشه!

خب احمـــــــــــــــــــــــق! اون چیزی که تو ازش بعنوان سِحر و جادو نام میبری

اخلاق بدتونه، کوتاه نیومدنتونه، اینه که یاد نگرفتین زندگی مشترک ینی گذشت!

واقعا حیف اون همه مهندس مهندسی که سر کار به تو میگن!

 

"تغییر رو باید از خودمون شروع کنیم"

اوه اوه اوه خودم تو کف پند اخلاقی و نتیجه گیریم موندمشکلک زیباساز-varoone.ir

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۳۱
فرفر سادات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی